onsdag 27 maj 2009

Tillbaka till arbetet

Så var man tillbaka från kontinenten då. Kom hem i måndags, då jag också passade på att titta till valsedlar på kommunhuset i Tierp och lämna av en bunt i Örbyhus bibliotek. Det har varit mycket krussiduller med hanteringen av PPs valsedlar på vissa håll i landet, men här måste jag faktiskt ge vallokalsförrättarna beröm. Man behövde nämligen bara lämna av en hög valsedlar, och sedan tar de hand om uppläggning av dem i stället (där storspelarna får sitta), åtminstone i just de här lokalerna. Berömvärt!

Jag har som sagt varit utomlands. I Polen och Tyskland närmare bestämt. Det har blivit en hel del klistrande av piratstickers i både Warsawa, Krakow, och Berlin. Krakow verkar för övrigt ha fler svenska turister än vad lilla Tobo har invånare, så ironiskt nog lär mina piratklistermärken i Polen ses av fler svenskar än de jag sätter upp hemma på byn. Kanske något för piratpartiet att tänka på inför nästa val förresten: Vi kanske inte har råd att låta svenskarna i Sverige bada i piratreklam, men hur ser det ut i andra länder? Vi lever ju i en globaliserad värld, och det vore intressant att se hur stort genomslag man skulle kunna få för vilket pris i olika typiska turistorter som i Thailand, på Mallorca, eller då i Krakow.

Sedan var det lite uppdateringar på organisationen här hemma också. Valmaterial har kommit in från Uppsala, och förmodligen blir det flygbladsutdelning i Tierp dagen innan valdagen (alltså lördagen den 6:e). De sista planerna kommer att spikas på söndag. Sedan var det en del affischer också, och frågan är var man kan - och får - sätta upp dem. Lyktstolpar är ett tacksamt mål om man får polistillstånd, men om någon känner till någon privatägd plats där man kan få sätta upp material synligt vore ju det lysande.

Jag vill passa på att påminna om de manifestationer som kommer att ta plats runt om i landet nu på lördag, den 30:e maj. I Uppsala kommer det att äga rum klocka ett på Celsiustorget.

På söndag kommer vi förutom att lägga upp valkampanjande och prata om demonstrationen även att ha det sista reguljärmötet innan valdagen, så det blir då vi planerar distribution och funktionärstäckning den 7:e juni. Kan du tänka dig att lägga ut valsedlar på valdagen, eller bara stå utanför en lokal och göra reklam för piratpartiet, vore det oerhört bra att svänga förbi på söndag. Klockan 13.15 på konsumfiket som vanligt. Går inte det kan man alltid kontakta mig, antingen i kommentarsfältet här eller på andra sätt (uppgifter finns i min profil).

Viktigt möte inför valet på söndag alltså. Titta förbi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar